Wszystko co najlepsze i najciekawsze wciąż przed XTB
Jeśli chcemy osiągnąć jeszcze większy sukces, to musimy kontynuować strategię związaną z produktami i innowacyjnością, ale też musimy mocniejszy nacisk położyć na działania marketingowe – mówi Omar Arnaout, prezes XTB.
Rynek chłodno przyjął wasze wyniki za IV kwartał 2024 r. W piątek widzieliśmy mocną przeceną akcji XTB. W całym 2024 r. nie udało wam się osiągnąć 1 mld zł zysku, o którym kilka razy rozmawialiśmy. Jest poczucie niedosytu?
Niedosyt to nie jest właściwe słowo. Zyski są oczywiście dla nas bardzo ważne, ale naszym nadrzędnym celem jest stworzenie najlepszej aplikacji inwestycyjnej dla każdego, kto chciałby zarządzać oszczędnościami, zarówno aktywnie, jak i pasywnie. W ubiegłym roku zrobiliśmy bardzo duży krok w tę stronę, dodając wiele nowych produktów. To zresztą zaowocowało tym, że w 2024 r. pozyskaliśmy prawie 500 tys. nowych klientów, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem w historii naszej spółki i jest to też wynik o 60 proc. lepszy niż w 2023 r. Trzeba też pamiętać, że o ponad 60 proc. wzrosła także liczba aktywnych klientów, a depozyty wszystkich naszych klientów były dwukrotnie wyższe. Oczywiście patrząc na zysk netto, zawsze można powiedzieć, że ten mógłby być lepszy. Moim zdaniem jest to jednak dobry wynik, a poza tym jest to najlepszy wynik w historii spółki. Jesteśmy też dojrzałym podmiotem, więc prowadząc stosunkowo zachowawcze działania marketingowe, trudno oczekiwać, że nasze przychody będę dynamicznie rosły z roku na rok. W firmie nie możemy jednak doczekać się tego, co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
